מטוס 'כוח וגנר' יורט ברוסיה כשעל סיפונו פריגוז'ין

שלמה ריזל No Comments on מטוס 'כוח וגנר' יורט ברוסיה כשעל סיפונו פריגוז'ין

מטוס של כוח וגנר יורט ככל הנראה בשמי רוסיה על ידי טיל נגד מטוסים. על פי שמועות על המטוס שהה מפקד כח וגנר יבגני פריגוז'ין שהוא בין שבעת ההרוגים בהתרסקות המטוס. למרות ששמו ברשימת הנוסעים, במשך שעות ארוכות היה לא ברור אם אכן נסע בטיסה מאחר שרק השבוע הוא תועד ביבשת אפריקה

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דיווחים ברוסיה: מטוס פרטי עם כמה אנשים על סיפונו השייך ליבגני פריגוז'ין התרסק סמוך למוסקווה אחרי ששוגר אליו טיל נגד מטוסים. לפי דיווחים בכלי תקשורת פיראטיים המזוהים עם כוח וגנר, האוליגרך שהסתכסך לאחרונה עם נשיא רוסיה פוטין וניסה להוביל הפיכה צבאית נהרג במטוס שהתרסק. בכיר נוסף שנהרג הוא דימיטרי אוטקין, המפקד הצבאי וסגנו של פריגוזין.

קבוצת וגנר, היא מיליציה של שכירי חרב שעד ניסיון ההפיכה סייעה לצבא הרוסי במלחמה באוקראינה, לפני כחודשיים, שעטו טורי המשוריינים ושכירי החרב מכוח וגנר – שנטשו את השטחים הכבושים באוקראינה, חצו בחזרה לשטח רוסיה והשתלטו בבוקר שבת על מתקנים של הצבא הרוסי – בדרכם למוסקבה. הם עצרו במרחק פחות משעתיים מהבירה ולפתע התקפלו תמורת הסגתם משטחי רוסיה והבטחה על שמירתו של פריגוז'ין בחיים.

דימיטרי אוטקין

דימיטרי אוטקין

 

המיליציה השתלטה על העיר רוסטוב ברוסיה. מנהיגה, יבגני פריגוז'ין, איים להגיע למוסקווה, שם הוכרזה כוננות מיוחדת. פריגוז'ין נשבע  "לנקום" בצמרת הצבאית הרוסית לאחר שלטענתו בכירי משרד ההגנה הרוסי, שר ההגנה סרגיי שויגו ומפקד הצבא ואלרי גרסימוב, הורו על הפצצת אנשיו שהוצבו באוקראינה, והרגו רבים מהם. אך כאמור, הוא התקפל ונסוג וקיבל מקלט במדינת בלארוס.

מסתבר כי שוב, פוטין לא מוותר ליריביו ומחסל אותם בלי מצפון ובלי מורא.



0 תגובות